HPV korunmak

Burada ki arkadaşların çoğu escorta gittiklerinden dolayı pişman olup hiv fobik oluyorlar kondom ile hiv den korunurken sanırım hpv de yine bulaş olabiliyor.Bu bilinci arttırmak için bilgili arkadaşlar korunmanın yollarını yazarsa forumda ki çoğu kişi için yararlı olur diye düşünüp bu soruyu oluşturmak istedim :)

Cevap ( 4 )

  1. Takıntılı93
    2 hafta önce

    Ben bu konuda prof oldum diyebilirim :) . Maalesef kondom bulaşı azaltsada tamamen kesinlikle korumaz. Korunmanın tek yolu tek eşlilik. Ama hpv den o kadar korkmaya gerek yok. Düşük riskli ise genital siğil yapar kriyoterapi veya koterizasyon ile kurtulursunuz. Sağlıklı beslenme ve erken tedavi ile %90 oranında immün sistem virüsü vücuttan atıyor. Kadınların her sene smear testi olması gerekir. Erkeklerde ise bu durum için bir test yok, erkeğe gebelik testi yapmak gibi bir şey. Eğer genital bölgede bir lezyon görürseniz vakit kaybetmeden en az 2 uzmana görünün. Sormak istediğiniz bir konu olursa elimden geldiğince yardımcı olurum.Penisimde 1-2 lezyon yüzünden 1 ay uğraştım. Çok şükür hpv veya herpes olmadığı anlaşıldı. Ama o psikoloji ile okumadığım makale kalmadı :)

  2. Armani
    2 hafta önce

    Karşı cinsle ilişki sırasında onun hpv olduğunu anlayabilir miyiz? Yoksa görmediğimiz gizli hpv taşıyıcısı da olabilir mi? Yani erkekte anladığım kadarıyla hpv varsa cinsel organında ya da o çevrede siğil ile belli ediyor çünkü

  3. Takıntılı93
    2 hafta önce

    Maalesef anlayamazsın çünkü 140civarı çeşidi var bu virüsün 14-15 tanesi kadında ve erkekte siğil yapıyor. Kişi şanslıysa gözle görülür boyutta oluyor siğil ve kişi farkediyor. Tavsiyem eğer böyle bir şüphe varsa kadınlar hemen smear testi yaptırmalı. Kadınlarda tespiti çok daha kolay. Erkekler ise tespit için siğil çıkmasını beklemek zorunda. Eşcinseller anal smear de yaptırabilir. Bu virüs cinsel olarak aktif olan herkese hatta çok küçük bir ihtimal de olsa wc, hamamda bile bulaşabilir. Ve çoğunlukla insanlar farkına bile varmadan vücut bu virüsü temizler. Bir makalede cinsel olarak aktif(tek eşli bile olsa) kadınların %75inin hayatları boyunca bu virüse en az 1 kez enfekte olduğunu okumuştum

  4. Armani
    1 hafta önce

    Hocam peki biraz detay olucak kusura bakma merakımdan soruyorum. Oralda bulaş ihtimali var biliyorum bu bulaş cinsel sıvıyla mı oluyor mesela kadının ağzında hpv olduğunu varsayalım oral yaparken sadece testislere müdahil olsa bi bulaş sağlanır mı hpv açısından?

Cevap yazmak için yapınız.